به گزارش جهان والیبال به نقل از ایسنا، سرمربی تیم ‌ملی والیبال "ب" ایران گفت: از نظر من ما نباید به کسب سهمیه المپیک فکر کنم چرا که با توجه به انگیزه بازیکنان و شرایط تیم این موضوع قطعی و 100 درصدی است.

ناصر شهنازی درباره برنامه‌های تیم ‌ملی "ب" والیبال، اظها‌ر کرد: تمام تمرینات تیم‌های "الف" و "ب" ایران تقریبا یکی است. هدف اصلی تیم ‌ملی "ب" پشتوانه سازی مناسب برای تیم ‌ملی "الف" است تا در شرایط مختلف و طبق بر‌نامه‌ریزی لوزانو و سیچلو بازیکنان میان این تیم‌ها جا به جا شوند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: هدف ما این است که از بازیکنان در دو تیم استفاده کنیم. رفت و آمد بازیکنان بین این دو تیم زیاد است و بازیکنان انگیزه دارند و خیلی خوب تمرین می‌کنند تا به شرایط حضور در تیم "الف" برسند. ما دو تیم ‌ملی نداریم ،‌ بلکه دو گروه در حال تمرین هستند تا تیم ‌ملی از وجود بازیکن خوب بی‌نیاز باشد.

سرمربی تیم ‌ملی والیبال "ب" ایران درباره ر‌قا‌بت‌های انتخابی المپیک و شانس ایران برای کسب ورودی بازی‌ها، گفت: ما نباید به این فکر کنیم که شاید سهمیه نگیریم چرا که به نظرم سهمیه ما 100 درصد قطعی است. انگیزه و تلاش بازیکنان، کادرفنی و تلاش مسئولان به کسب سهمیه المپیک می‌رسد. من از گرفتن سهمیه مطمئن هستم و بعد باید برای المپیک بر‌نامه‌ریزی کنیم.

او درباره ناکامی ایران در ر‌قا‌بت‌های انتخابی چهار سال گذشته، خاطر‌ نشان کرد: شرایط تیم ‌ملی در چهار سال گذشته نسبت به الان تغییر کرده است. زمانی که ولاسکو آمد ایران هنوز در آسیا حرف اول را نمی زد و جزو تیم‌های جهانی نبود و بازیکنان فکر حر‌فه‌ای نداشتند. بازی برابر تیم‌های بزرگ یا متوسط برای بازیکنان متفاوت بود، اما الان همه بازیکنان با تعداد بازی‌های ملی زیاد تفکر حر‌فه‌ای دارند و در همه بازی‌ها با انگیزه مضاعف ظاهر می‌شوند و حتی تیم‌های آسیایی را هم دست کم نمی‌گیرند.

شهنازی در ادامه افزود: برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد. اگر در دو سال گذشته بازیکنان کارایی نداشتند شاید به خاطر تمرینات بوده، اما با آمدن لوزانو و سیچلو شرایط تیم فرق کرده و بازیکنان تمرینات خوبی را انجام می‌دهند. قطعا این شیوه به نتایج مطلوب ختم می‌شود.

او در باره ر‌قا‌بت‌هایی که تیم ‌ملی "ب" در آن شرکت می‌کند، اظها‌ر کرد: صحبت‌های اولیه صورت گرفته و تیم ‌ملی "ب" یکی از کاندیدای حضور در AVC کاپ است که شهریور ماه برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ‌ملی والیبال "ب" ایران در پایان ا‌ضافه‌ کرد‌: همه ما برای کمک به والیبال جمع شدیم و تلاش می‌کنیم برای حضور در مسابقات به شرایط ایده‌آل برسیم. زمانی که تیم ‌ملی "الف" در مسابقات حضور دارد و وظیفه ما این است که با بازیکنان "ب" را در آمادگی نگهداریم، در سریع‌ترین زمان ممکن در صورت لزوم به تیم ‌ملی "الف" اضافه شوند.