به گزارش خبرگزاری جهان والیبال، رائول لوزانو مصاحبه با شبکه سه سیما انجام داده است که روز گذشته از اخبار ورزشی پخش شد. لوزانویی که به تازگی به سمت سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران درآمده است و حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

بعد از رفتن کواچ جوان و کم تجربه، والیبالمان را حالا به یک مو سفید باتجربه سپردیم، در زیر مصاحبه ای خواندنی با وی را خواهیم خواند:

** من با لوزانو در سن ۵۹ سالگی گفتگو می کنم درست است؟

لوزانو:درست است، الان ۵۹ ساله هستم و ۴۰ سال است که در والیبال کار می کنم.

** پس موهایتان در والیبال سفید شده است

لوزانو (میخندد): دقیقا. سفیدی موهایم تقصیر بازیکنان والیبال است، البته خوشبختانه هنوز از دست بازیکنان ایران حرص نخورده ام.

** از خودتان و فعالیتتان در دنیای والیبال بگویید.

لوزانو: من ۳۰ سال است مربی والیبال هستم و الان هم خیلی خوشحالم که در ایران هستم و برایم واقعا باعث افتخار است.

** شما مربی تیم های اسپانیا، آلمان و بیشتر از همه لهستان بودید و بیشترین افتخاراتتان را با تیم لهستان بدست آوردید درست است؟

لوزانو: من مربی تیم اسپانیا بودم و آن ها را برای اولین بار به المپیک بردم، بعد از آن پانزده سال در لیگ ایتالیا مربی بودم و بعد کارم را در تیم ماب لهستان شروع کردم و این تیم را بعد از ۳۵ سال نائب قهرمان جهان کردم. بعد از آن مربی تیم آلمان شدم و الان هم که مربی تیم ایران هستم.

** والیبال ایران را چقدر می شناختید قبل از اینکه به ایران بیایید؟

لوزانو: از تیم ایران شناخت زیادی داشتم، بازی های ایران را در لیگ جهانی دیده بودم، این تیم با دوست نزدیکم خولیو ولاسکو متحول شده بود، حتی یک هفته هم در ایران مهمان ولاسکو بودم و لیگ را پیگیری کردم.

** حالا بازیکنان ایران و تیم ایران را چطور می بینید؟ ما تیم حرفه ای هستیم؟

لوزانو: بله تیم ایران بازیکنان حرفه ای دارد که خیلی خوب بازی می کنند اما هنوز چیزهایی برای یاد گرفتن لازم است. مثلا ما باید تاکتیک های جدیدی برای بازی داشته باشیم.

** آقای لوزانو اهل قول دادن و سورپرایز هستند؟

لوزانو: من عادت ندارم انتظارات را بالا ببرم ولی می دانم مردم ایران از این تیم توقع زیادی دارند. من قول می دهم برای صعود به المپیک ریو بسیار سخت کار کنیم.


** والیبال ما یک رویای ۵۲ ساله دارد یعنی تا به حال به المپیک نرفته ایم، با شما این اتفاق می افتد؟

لوزانو: بله این آرزوی من است؛ برای همین هم اینجا هستم و قرارداد بستم تا با تیم ایران به المپیک بروم.

** شما مربی گرانی هستید؟

لوزانو: به نوعی بله ولی در حد بقیه مربیان والیبال که اینجا کار کردند. (میخندد)

** بهترین بازیکنان تیم ما کدام هستند نام می برید؟

لوزانو: نمی توانم اسم یکی دو بازیکن را بیاورم چون زیاد هستند، سطح بازیکنان ایران در حدی است که بتوانند بسیار خوب در جهان بازی کنند و حتی جز ستاره های مسابقات باشند. من برنامه ای دارم که توانایی آن ها در مسابقات دیده شود.

** وقت کرده اید در این چند روز تهران را بگردید؟

لوزانو: بله یک سر بازار تهران رفتم، گشتی زدم ولی دیگر فرصت ندارم. فعلا تمرین و تمرین!

** غذاهای ایران با ذائقه شما سازگار هست؟

لوزانو: بله خیلی دوست دارم انواع کباب ها را امتحان کردم. ما آرژانتینی ها به خوردن زیاد گوشت معروف هستیم!

** کلمه فارسی یاد گرفته اید یا نه؟

لوزانو با خنده: فارسی را نه هنوز. هنوز اصطلاحات را یاد نگرفته ام باید بیشتر تلاش کنم.

** خانواده تان کجا هستند دلتنگ نمی شوید؟

لوزانو: دقیقا، دلم برای خانواده ام خیلی تنگ شده است اما برای رسیدن به المپیک با ایران، دلتنگی را تحمل می کنم و فعلا به تماس تلفنی رضایت می دهم.

** در پایان به توپ والیبال چه دوست دارید بگویید؟

لوزانو: به این توپ می گویم که ضربات محکمی را با آن به حریفان می زنیم و امیدوارم آخرین امتیازات را در هر بازی برای ما بیاورد و برنده شویم.

** خیلی ممنون برای این گفتگو امیدواریم خاطرات خوبی را با شما داشته باشیم.

لوزانو: ممنون